Sunday, March 20, 2016

Belgium |CZ|

V únoru jsem se vydala na třídenní trip do Belgie :)

Letěla jsem brzo ráno s Ryanair asi za sedm set, za zavazadlo se mi platit nechtělo, takže jsem se  
poprvé chtěla vejít do příručního zavazadla. Vždycky jsem si myslela, že je hrozná věda, co v příručáku smí a nesmí být, a jak už to tak bývá, když si děláte zbytečné starosti- žádná věda to není, a na letišti mi samozřejmě nic nevyhodili chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon.
Z Charleroi jsem pak jela autobusem do centra Bruselu, do ubytování jsem měla dorazit až ve tři, tak jsem k němu chtěla dojít pěšky cestou přes Bruselské náměstí. Moje orientační schopnosti nejsou úplně perfektní, takže mi asistovala aplikace offline maps a k mému překvapení jsem opravdu došla na Bruselské náměstí, aniž bych se ztratila! Prošla jsem kolem té slavné sochy čůrajícího chlapečka, kolem které bylo tolik lidí, fotící selfie, že začínali blokovat provoz. Kus od náměstí jsem pak našla stánek s vaflemi, které tam jsou (naštěstí) na každém rohu a objednala si ty nejúžasnější vafle, co jsem kdy jedla ♥. Fakt. O belgických vaflích bych se mohla rozplývat dlouho!
Když jsem prošla okolí kolem náměstí, zamířila jsem směrem k hostelu, který byl vzdálený něco málo přes kilometr. Tak dlouho jsem jeden kilometr snad ještě nešla! Naštěstí jsem potkala pár moc milých lidí, kteří se sice pousmáli nad mou výslovností ulic, ale našla jsem díky nim Sleep well youth hostel, hurá!


Hostel krásnej, jen mi chvíli trvalo, než mi došlo, že se do svého pokoje dostanu jen pomocí výtahu, nikoli schodů, které jsem zvolila, protože se mi nechtělo čekat na výtah chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon.
Musím také zmínit snídaně, které byly tak dobré, že jsem se z té místnosti spíše vykutálela, nežli bych z ní vyšla. Od vajíček po palačinky jsem v jejich bufetu našla skoro všechno, jen vafle chyběly!
Osobně mě Brusel až tolik nezaujal, sice se mi ohromně líbilo, že na každém rohu je nějaký úžasný street art, že na každém rohu je stánek s úžasnými vaflemi a to hrozně zvláštní Atomium také stojí zato, ale jinak mě až tolik neočarovala.
Hrozně ráda, bych doporučila nějaké restaurace, ale celé ty tři dny jsem měla jednou hranolky a jinak jen a pouze vafle v různých variacích, takže.. dejte si tam vafle!


 



O to víc mě ale okouzlilo městečko Bruggy, tam se mi opravdu hrozně líbilo. Jela jsem tam vlakem, dopoledne a přestože byl krásný sluneční den, v Minnewaterparku jsem posedávala sama a ani v centru nikde nebylo vůbec narváno tak jak jsem čekala. I přes mé bídné orientační schopnosti jsem tam vůbec nepotřebovala mapu, úplně jsem si vystačila s těmi informačními panely, co se sem tam vyskytují v městech navštěvovanými turisty. Cítila jsem tak trochu hrdost chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon.






Bruggy jsou už jen kousíček od Oostende, které jsem s vybrala pro návštěvu moře. Ta pláž, která je jen kousek od nádraží, opravdu překonala veškerá má očekávání. Svítilo sluníčko, kolem létali racci a na pláži se nepovalovaly odpadky. Kdyby nebyl zrovna únor, skoro bych si myslela, že jsem někde ve Španělsku. Skoro.





2 comments:

  1. Pěkný článek a povedené fotky. Ty vafle bych si fakt dala! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! Jsem si je zkoušela dělat doma, ale nic moc :D

      Delete