Saturday, July 16, 2016

Roadtripping Scandinavia #1 |CZ|

ČÁST PRVNÍ

Do Skandinávie, hlavně do Norska už jsem chtěla hrozně dlouho, většinou, když se člověk na něco těší, je spíš zklamaný, ale obzvlášť to Norsko nikoho snad zklamat ani  nemůže!
Přiletěly jsme do Kodaně, za krásně levný letenky tři tisíce pro dvě osoby tam a zpátky, díky Azair.cz! Tam jsme si půjčily auto přes Budget a jely směr Švédsko, do přímořského města Malmö, kde jsme vlastně jen přespaly a zkoukly krásnej západ slunce.
Den druhý jsme jely směr Ivarslund, protože jsem tam našla nejlevnější ubytování, který bylo úplně krásný. Älvbacken je v malinkatý vesnici, bydleli tam jen další dva lidi a bylo to rovnou u řeky, úplně mě mrzelo, když jsme to místečko musely ráno zase opustit! Cestou jsme se stavovaly ještě u Tylösandu, kde jsme byly na pláži úplně samy jen s rackama. Taky bylo celkem úděsný počasí no.  




Pak už jsme jely směr Norsko, juhu! Přes městečko Fjällbacka, který je hrozně krásný. A to, že celou dobu lilo jako z konve, tomu dávalo docela pěknou atmosféru, a bylo tam hezky prázdno. Kolem fjordů jsme to pak vzaly do městečka Moss v Norsku, ubytovat jsme se mohly od šesti, přijely jsme deset minut před šestou. Oni opravdu odemkly až v šest, to se mi taky ještě nestalo chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon. Vždycky jsem vybírala nejlevnější ubytování, který bylo zhruba tak daleko, jak jsme se chtěly dostat. To nás pak zaválo k městu Skien, kde jsme bydlely na farmě, kde mají největší kuchyň, kterou jsem kdy viděla. Ten barák byl tak obrovskej a krásnej, zase tam s náma bydlel jen jeden páreček, protože sezóna ještě nezačala. 




Další věc, která byla neskutečně boží, i když ne úplně zdravá- v každým supermarketu, měly stěny plný sladkostí, který jste si mohly brát po gramech. Hádejte, kde jsem vždycky strávila nejvíc času. 
Další věc, kterou jsme vůbec nevěděly, byla ta, že jsme přijely do období, kdy v noci prostě není tma. Je to hrozně divný, vždycky jsme se pokoje snažily ještě nějak zatemnit dekama, dokonce i novinama, pokaždý to ale nešlo. To jsem se pak furt probouzela s pocitem, že za chvíli už určitě vstaneme, dokud jsem se nepodívala na mobil a nezjistila, že jsou teprve dvě ráno. 

Na ubytování jsme měly štěstí i dál, protože levný v žádným případě neznamená ošklivý. V Campu Vierli jsme měly snad nejkrásnější výhled za celej roadtrip. Na tohle krásný jezero, a ještě na skate dráhu. Je uprostřed Norska v oblasti Rauland, která už je celá obklopená horama a samozřejmě krásnejma jezerama ♥
To jezero bylo tak nádherný, že mi to samozřejmě nedalo a šla jsem se k němu večer podívat. Bohužel se to zdálo jako lepší nápad, než ve skutečnosti byl, protože jsem se po pár krocích propadla do močálu a zbytek večera strávila tím, že jsem  fénovala svoje naprosto promočený a zabahněný boty chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon.



Viděly jsme asi 684516848 cedulí "POZOR LOS", ale ani jednoho losa, bída, bída.  

Tady končím, další část týhle skvělý cesty příště!



2 comments:

  1. Nehorázně ti závidím...! Ty fotky jsou absolutně nádherné, v Norsku jsem nikdy nebyla, ale je to jedna ze zemí, které bych ráda navštívila (a na mém pomyslném žebříčku je hodně vysoko) :)

    ReplyDelete
  2. Prekrásne fotky, bože, vyzerám to tak fakt úžasne!

    Saja Frey blog

    ReplyDelete