Tuesday, December 15, 2015

Ireland |CZ|

Tohle léto jsem měla možnost strávit úžasné dva týdny v úžasném Irsku ♥

V červenci jsem byla na dva týdny v Irsku, kde jsem chodila do školy a učila se anglicky. Pobyt byl zprostředkovaný Student Agency, četla jsem si nějaké "recenze" na jejich pobyty a žádná sláva to teda nebyla, za mě ale maximální spokojenost. Nečtěte si nikdy těch recenzí tolik. Bylo to poprvé, co jsem někam jela sama a byla jsem z toho patřičně vynervovaná chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon! Když jsem přistála, čekal na mě první bojový úkol- dostat se k hostitelské rodině. Nejdřív jsem jela jedním autobusem do centra, a pak jsem se potřebovala dalším dostat k rodině. Na nástupišti jsem asi vypadala dost zmateně, protože ke mě přišel jeden kluk a ptal se, jestli nepotřebuju pomoct. Poděkovala jsem a ukázala mu, kam se potřebuje dostat. Náhodou jel na stejnou zastávku jako já, což bylo opravdu štěstí, protože jsem se později setkala se třemi typy autobusů 1) s digitální cedulí, která hlásá příští zastávky 2) kde jsou zastávky hlášeny mikrofonem 3) kde zastávky nejsou hlášeny absolutně vůbec chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon Seděla jsem zrovna v typu číslo tři, takže jsem byla neuvěřitelně šťastná za svého pomocníka! Dokonce mi pak ještě ukázal nejkratší cestu jak se dostat do cíle. Tady jsem si úplně vzpomněla na citát: cestování ti ukáže, kolik je na světě milých lidí!

V rodině jsem bydlela ještě s jednou Francouzskou, Italem a Španělem. Má hostitelská máma už u sebe ubytovává studenty přes deset let a byla moc milá. Mohla jsem se vracet domů kdy jsem chtěla, což bylo moc fajn! Každé ráno jsem pak jezdila autobusem do ATC language school. V mojí skupině nebyla žádná další Češka, tudíž jsem opravdu mluvila anglicky, až po pár dnech jsem pak narazila na pár dalších Čechů, kteří chodili do jiných tříd. 

V autobusech jsem se za celé ty dva týdny nezvládla zorientovat, což není až tak divné, vzhledem k tomu, že mi dělá problém číst jízdní řády i v Česku chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon. Nejvtipnější mi přišlo, když jsem jela ráno do školy, zastavil přeplněný autobus, řidič ukázal číslo a pouze tolik lidí smělo do autobusu nastoupit. Méně vtipné mi to přišlo v momentě, kdy jsem kvůli tomu přišla pozdě chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon.

Většinu času jsem strávila v hlavním městě- Dublinu, kudy jsem chodila většinou v doprovodu svých spolužáků, se kterými jsem si skvěle rozuměla. Za zmínku určitě stojí park St Stephen's Green, Dawson street, Grafton street, kterou bych přirovnala asi k našemu Václaváku, Stephen's Green Shopping Centre, což je asi nejkrásnější nákupní centrum, co jsem kdy viděla, Butlers Chocolate Cafe a vlastně každou hospůdku do které zalezete, protože zase začalo pršet, třeba Peter's pub je moc útulné místečko. Prý tam bylo fakt hezké letní počasí, ale mně to připomínalo spíš jaro chat, emotion, face, hello, mouth, open, smile, smiles, smiley, speak, talk icon. Nemyslím, že má smysl vypisovat všechny úžasné věci, které tam jsou k vidění, protože na ně narazíte úplně automaticky, když několikrát projdete město aniž byste byli nosem zaboření v mapě. 

O víkendu jsme měli možnost podívat se mimo Dublin, takže jsem navštívila úžasné Moherské útesy, Belfast, Galway, Obrův chodník a místo, kterému se říkalo Rope bridge.

Za ty pouhé dva týdny mi Irsko i Dublin opravdu přirostly k srdci a já strašně doufám, že se tam co nejdřív vrátím, pokud možno na delší dobu ♥














No comments:

Post a Comment